facebook widget

Przejrzyj oferty poszczególnych kategorii

8 pomysłów jak restauracje mogą pokonać wirusa

KORONAWIRUS KONTRA RESTAURACJE

Przedstawiamy 8 sposobów, które warto wykorzystać gdy restauracja traci klientów w dobie pandemii:

  1. Buduj sojusze - Jeżeli prowadzisz restaurację, która dowozi jedzenie (w tym okresie, gdzie restauracje są pozamykane dla sprzedaży stacjonarnej) i nie masz w menu np. deserów to wejdź w sojusz z cukiernią.

    Przy zamówieniach telefonicznych dopytaj/zaproponuj by klient dodatkowo zamówił deser. Zapewne klient ulegnie ;)

  2. Wyjdź naprzeciw oddeleguj odpowiedniego pracownika do firm, z którymi współpracujesz i w zamian za catering zaproponuj im ulgę w przyszłości. Mamy tutaj na myśli sytuację, gdzie organizujecie dla różnych firm bale, choinki czy innego rodzaju imprezy firmowe. Dla dużych firm, które nie odczuwają zbyt mocno obecnej sytuacji taki catering do biura nie będzie zbyt wielkim obciążeniem, a wy zdobędziecie zamówienia. Pamiętajcie też o nich jak cała ta sytuacja z wirusem ucichnie by nie podnosić opłat za najbliższą organizowaną przez was imprezę firmową.

  3. Zaangażowanie pracowników teraz jest świetny czas na zgranie zespołu i wykorzystanie kreatywności swojej załogi. Zróbcie zebranie i przedstawcie zespołowi w jakiej jesteście sytuacji oraz jakie szanse i zagrożenia widzicie. Zróbcie „burzę mózgów”, a przekonacie się jak dużo ciekawych pomysłów mogą mieć wasi pracownicy. Swoją drogą warto to robić systematycznie i nie tylko teraz w okresie panowania kryzysu.

  4. Tylko to na co mamy wpływ - Nasycanie się informacjami, które dają Ci tylko coraz większe poczucie bezradności nie działa dobrze na psychikę. Często czytanie niejasnych i niesprawdzonych nigdzie indziej informacji frustruje nas i zabija naszą kreatywność. Należy zachować zimną krew i zadać sobie przede wszystkim pytanie: „Czy mam na to wpływ?”. Zapewne wszystkich najważniejszych informacji i tak nie przegapicie a zaoszczędzicie całkiem sporo czasu, który można wykorzystać na dużo potrzebniejsze i ważniejsze zadania. Nie ma co gdybać i analizować gdy nic nie jest ogłoszone oficjalnie.

  5. Czas na poprawki - Zróbcie przegląd wizerunkowy w każdym kanale Waszej marki. Sprawdźcie (jeżeli nie robicie tego zbyt często):
    ⇒wizytówkę w Google (wpisy, opis, komentarze itp.)
    ⇒ informacje i materiały graficzne na stronie Facebook (w mediach społecznościowych koniecznie musicie być aktualni)
    ⇒stronę internetową (warto sprawdzić czy wszystkie podstrony działają, jakie są komentarze, zmienić opis, zdjęcia na bardziej aktualne itp.)
    ⇒ rzućcie świeżym okiem na wystrój lokalu, otoczenia itd.

    To dobry czas (jeżeli jest mniejszy ruch), by odświeżyć lokal czy wprowadzić kilka zmian wizerunkowych.

  6. Gotowość to podstawa - Gdy skończy się kwarantanna i będzie można już stacjonarnie sprzedawać swoje dania, wielu ludzi chętnie ruszy do swoich ulubionych restauracji by zjeść ulubione dania. Konkurencja w tym przypadku może jeszcze się dopiero budzić jak niedźwiedzie z zimowego snu. Dlatego zadbajcie o wystrój, wprowadźcie kilka zmian wizerunkowych a klienci lubiący waszą konkurencję mogą zostać waszymi klientami.

    Opracujcie kilka strategii na różne scenariusze i bądźcie przygotowani by ruszyć z kopyta, gdy inni będą dalej jak te niedźwiedzie...

  7. Charytatywnie zawsze w modzie jeżeli tylko możecie to pomagajcie. Ludzie to pamiętają i naprawdę potrafią być wdzięczni. Oprócz tego jest to bardzo dobra forma reklamy, która owocuje w przyszłości. Na pewno w waszej okolicy znajdą się osoby, które potrzebują pomocy i któryś z waszych pracowników zna lub o nich słyszał. Wystarczy popytać.

  8. Stwórzcie filmik w dobie obecnego internetu znaczna część użytkowników woli oglądać niż czytać. Stwórzcie filmik, który opublikujecie w mediach społecznościowych i będzie dotyczył promocji waszego lokalu, sytuacji panującej w firmie bądź na świecie. Możliwości i pomysłów na filmik jest wiele, skorzystajcie z tego.

 

Jak widzicie sytuacja wcale nie jest taka zła. Trzeba ją dobrze wykorzystać i przełożyć na swoją korzyść. Trochę więcej wysiłku ze strony menadżerów lokalu, załogi i można obecną trudną sytuację zamienić w dużo pozytywniejszą niż jest w chwili obecnej.

 

My jako portal Ślubna Scena ze swojej strony również chętnie podejmujemy z firmami z branży ślubnej współpracę np. barterową. Dlatego zapraszamy wszystkie firmy działające w branży ślubnej o kontakt. Możemy zamieścić artykuł, baner czy opis waszej firmy na stronie www portalu i to bez jakichkolwiek kosztów.
Potrzebujecie nowoczesnych kart menu, zawieszek do szatni, podstawek czy innych gadżetów - piszcie do nas, razem zdziałamy cuda :)

Możecie również zamieścić własną ofertę w odpowiednim dla was dziale na łamach portalu https://www.slubnascena.pl. Zajmuje to tylko kilka minut, a jak wiadomo reklamy nigdy za wiele.

 

Piszcie w komentarzach czy artykuł jest dla was pomocny, a my niebawem opublikujemy kolejny, który pomocny będzie dla fotografów.
 

Foto w artykule pochodzi z:  Willa Diana w Stroniu Śląskim
 

Pozdrawiamy serdecznie,

Zespół Ślubnej Sceny

Komentarze
Dodaj komentarz
Załóż darmowe konto i poznaj wszystkie funkcje portalu
ZAREJESTRUJ SIĘ
Menu